پل مارگارت هانت هیل یکی از سه پل طراحی شده توسط سانتیاگو کالاتراوا می باشد که بر روی رودخانه ترینیتی در دالاس (تگزاس،(آمریکا به عنوان بخشی از پروژه رودخانه ترینیتی ساخته شده است. ساخت و ساز این پل بر روی رودخانه در بهار سال ۲۰۰۷ با فولاد آغاز شد. فولاد های کار رفته در آن در یک کارخانه فولاد که در ایتالیا قرار دارد و اغلب توسط کالاتراوا برای ایجاد طرح های خود استفاده می شود تولید شده است. این کارخانه فولاد همچنین فولاد مورد نیاز برای ورزشگاه آتن را نیز ساخته است.
پس از اتمام پروژه، این پل باعث شد که آزاد راه Rodgersدر مرکز شهر، به سینگلتون بلوار در غرب دالاس متصل شود. کابل های نگه دارنده این پل، هزینه ای در حدود ۹۳ میلیون دلار در بر داشته است، طول کلی این پل ۱۸۷۰ فوت (۵۷۰ متر، چندین برابر عرض رودخانه) و راس ارتفاع آن ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر، معادل ارتفاع یک ساختمان ۴۰ طبقه) است.
سیستم ایستایی این پل به وسیله کابل های کششی برقرار شده که از کمان بلند دروازه به بدنه عرشه متصل شده اند. این پل جمعا از ۵۸ رشته کابل ظریف سفید در اندازه های مختلف که قطر آن ها از چهار تا هشت اینچ متغییر است تشکیل شده که به قسمت زیرین قوس متصل شده است. قطر پایینی پایه های پل مارگارت چیزی در حدود ۴۹۰ سانتی متری می باشد، همچنین این پل از ۲۵ قطعه منفرد تشکیل شده است که با ۹۰۰۰ کیلو پیچ و مهره و ۴۵ تن بتن اضافی ایمنی آن تضمین شده است .
در حال حاضر این پل را می توان یکی از نشان های سمبلیک شهر دالاس دانست زیرا از جهات مختلف و از فاصله دور نیز قابل رویت می باشد. این پل به طور رسمی در مراسم ویژه ای که توسط شهردار دالاس برگزار شد افتتاح گردید در حالی که جشن افتتاحیه برای باز کردن پل در اصل برای ۲ – ۴ مارس ۲۰۱۲ برنامه ریزی شده بود اما زمان واقعی باز شدن و افتتاح پل تا ۲۹ مارس ۲۰۱۲ به تعویق افتاد.
شاید بیش از هر چیزی ابعاد غول آسای پل و دروازه سمبلیک آن جلب توجه کند، اما خود طراح معتقد است همه ویژگی های این پل، محدود به این ابعاد غول آسا نیست، بلکه می توان با دقیق تر شدن در عرض آن و با توجه بیشتر به ساختار کابل ها یا نظام ایستایی در طول ۵۶۷ متر پل، پی به نکات ویژه ای برد که در معماری و سازه ساختمان آن رعایت شده اند.
گرچه بسیاری از طراحان و معماران این پل را ستایش کرده اند، اما بعضی از مردم محلی مکان آن را مورد انتقاد قرار داده اند، آنها بر این باور هستند که مکان فعلی پل که ما بین آزاد راه Rodgers و سینگلتون بلوار در غرب دالاس قرار دارد، مناسب نیست. برخی براین باور هستند که پل باید بین بزرگراه بین ایالتی ۳۵ E و بزرگراه 30 در محل عبور از رودخانه ترینیتی ساخته می شد.